Armen/schouder losgooien/spieren losmaken, hoe doe ik dat zonder apparaten of hulp?

Ik wil mijn armen was losser hebben. Ze voelen nogal stijf aan tijdens het lopen en daar stoor ik me aan. Voel me er zelfs onzeker bij. Hoe kan ik ze losser maken, zodat ze niet zo stijf maar voelen. Het is vooral bij de schouder.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Een simpele oefening is: neem een stok (steel van een bezem bijvoorbeeld) en pak die voor je lichaam vast met je twee handen. Beweeg dan de stok naar voren omhoog en ga door tot je je stok achter je lichaam hebt. varieer met de afstand tussen je handen tot je een prettige afstand hebt gevonden. Als je de stok heen en weer beweegt, dus van voren naar achteren en weer terug, dan worden je schouders steeds soepeler. Zie link. Je kunt ook verschillende oefeningen doen zonder stok, zie andere link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke links?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry; ik bedoel plaatjes (bij invoegen dacht ik dat het links zouden zijn, maar de afbeeldingen staan er gewoon bij ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan begrijp ik hem :d. Dank je

Andere antwoorden (1)

Probeer ook om tijdens het lopen een beetje overdreven met je armen te zwaaien, dus geen handen in je zakken en de schouder opgetrokken. Doordat je het ietwat overdreven doet zal het eerst wat onwennig aanvoelen maar na een tijdje merkt je dat niet meer. Zo hou je de schouders losjes ook onder het lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is voor mij al onwennig om met mijn armen te zwaaien, dat doe ik namelijk niet. Wil het wel gaan doen, overigens.